De afgelopen dagen kwam bpost in het nieuws met problemen rond hun pakjesdienst. Verschillende vrachtwagens werden geweigerd in de distributiecentra en bij sommige bedrijven werden noodgedwongen de online activiteiten en promoties zelfs teruggeschroefd om zelf geen imagoschade te lijden.
Onaanvaardbare gang van zaken
Een onaanvaardbare gang van zaken voor Michael Freilich, die gisteren vroeg om een dringende hoorzitting te houden over de huidige malaise bij bpost. Hij had graag CEO Jean-Paul Van Avermaet, bevoegde minister Petra De Sutter en mensen van Unizo uitgenodigd in de commissie Overheidsbedrijven om uitleg te verschaffen over de recente logistieke problemen en de prijsstijgingen. De paars-groene regering gaat echter niet in op deze vraag en weigert elk debat.
Service verlaagd, prijzen verhoogd
Michael Freilich reageert bijzonder misnoegd. “We lezen in de kranten enerzijds dat er voor alle zakelijke klanten een toeslag van één euro per pakje aangerekend zal worden en anderzijds dat een deel van de klanten zijn pakje zelf moet gaan ophalen in een afhaalpunt. Kortom, de tarieven worden verhoogd en de service wordt verlaagd. Het is bovendien bijzonder zuur dat de bevolking gevraagd wordt om thuis te blijven en online te winkelen en dat bpost dit nu gebruikt om daar financieel voordeel uit te slaan. Niet alleen de consument wordt in de steek gelaten, maar verschillende bedrijven zien zelf hun omzet dalen door de logistieke problemen.”